Spalovače tuků - jak fungují

Spalovače tuků jsou populární především mezi těmi, kteří se snaží shodit přebytečné kilogramy. Mnoho lidí má pocit, že si stačí vzít zázračnou pilulku a ihned začnou hubnout. Brzy se však přesvědčí o omylu, spalovače tuků fungují jinak a jsou vhodné i pro ty z vás, kdo třeba usilují o zhubnutí tuku a naopak nabrání svalové hmoty.

Spalovače tuků nenahrazují zdravé stravovací návyky

O spalovačích tuků můžeme uvažovat pouze jako o výživových doplňcích. Rozhodně na nich nelze zakládat jídelníček. Ať už tedy hubnete nebo přibíráte, vaše stravování by mělo být pestré, vyvážené, založené na zdravých a živinově hodnotných potravinách.

Ve stravě každého člověka jsou důležité komplexní sacharidy, rostlinné i živočišné bílkoviny či kvalitní tuky v podobě nenasycených mastných kyselin. Spalovače tuků tedy nenahrazují nic ve vašem jídelníčku, poslouží však jako zajímavý doplněk stravy, jehož účinky musíte posoudit sami na vlastním těle.

Vláknina, chrom nebo L-karnitin

Mezi spalovači stojí za zmínku třeba vláknina, jejíž zvýšený příjem pomáhá navodit pocit sytosti, příznivě působí na hladinu krevního cukru a také snižuje cholesterol v krvi. Vlákninu můžete vyzkoušet třeba ve formě psyllia nebo jako guarovou gumu.

Z dalších prodávaných spalovačů tuků stojí za zmínku chitosan, který by se měl ve střevech vázat na tukové částečky a bránit jejich vstřebávání. Má však i některé vedlejší účinky na zažívání. Oblíbený je také chrom, kyselina hydroxycitrónová nebo konjugovaná kyselina linolenová. Tyto spalovače tuků fungují tak, že snižují tvorbu tuků a jejich ukládání. Velmi populárním doplňkem je rovněž L-karnitin, přirozeně se nacházející v živočišných produktech.

Jak účinné spalovače tuků jsou?

Účinnost spalovačů tuků je diskutabilní, protože dosud neexistují žádné velké studie, které by ji jednoznačně podpořily. Pokud se rozhodnete nějaký spalovač vyzkoušet, vždy dbejte na informace uvedené na obalu produktu, nikdy neužívejte neznámý přípravek pochybné kvality. Mnohé spalovače tuků prý fungují i bez cvičení, takže ani nemusíte chodit pravidelně do posilovny, abyste mohli posoudit jejich účinky.

Kategorie